joi, octombrie 27, 2011

Pe ape


În barca legată cu funia vântului o să-mi pun gândurile, întristările

O să le-ndes pe toate una-ntr-alta, aşa încât se vor strânge până la sfărâmare

De teamă să nu le las singure, se vor agăţa de mine cu mâini, braţe şi suflet

Mă vor zgâria, vor striga cu glasul lor de neauzit, îşi vor încerca puterile toate

Dincolo de fereastra arborilor, mă vei privi şi-mi vei da tăcere.

Mă voi desprinde din îmbrăţişarea lor şi le voi da drumul pe apă

O vreme, barca va tot pluti, vegheată de nori

Pe urmă, furtuna o va lua în stăpânire mestecând-o cu colţi împietriţi

Bucăţi de lemn, amestecate cu negură, se vor prelinge pe trupul ei fără contur

De fiecare dată când plouă, din cer mai curg bucăţi din mine

Uneori mă las dezvelită-n faţa lor, îmi înalţ bărbia, îmi strâng pleoapele

Aştept să-mi pătrundă prin piele, să-mi cânte iar prin vene

“Să nu fugi de tine,

Să nu te prefaci în nisip

Vântul o să bată

Şi te va purta

Te va dezmierda

Prin anotimpuri

Printre alte timpuri

Să nu te trădezi

Nu-nceta să crezi.”


4 comentarii:

francisc vaida spunea...

..superb

nici nu mai stiu ce sa zic...! m-ai lasat mut ...!
imi place cum scriii dar mai ales ce si cum postezi ...!

ps o nota de optimism nu ar strica ....acum ca ti-ai inecat grijile si poverile in apa ..!!

mina spunea...

Ei, mă copleşeşti. Eşti tu subiectiv:)
Mă bucur tare mult, ca de obicei, când cineva îmi scrie astfel de cuvinte. Mai ales când e vorba de tine:)
Optimismul e şi el prin zonă. Dar prudent.
Am mai spus-o. Felul în care scriu nu are legătură întotdeauna cu ceea ce se întâmplă în viaţa reală. Da, vine din mine, dar sunt laturi şi laturi. Nuanţe.

Este bine. Şi asta e tot ce contează.

Mikka spunea...

... "sa nu te tradezi, nu-nceta sa crezi"...
Frumos cantec de limpezire... si de trezire, cu tinere acolo, in crederea intru...
Intotdeauna iesirea e mai frumoasa, dupa cate o trecere prin apa limpezirii.
Drumuri bune sa ai, cu trecere buna prin vanturi si ploi, cu iesire in soare si senin.

mina spunea...

Dragă Mikka, e o bucurie trecerea ta pe-aici.
Frumoase vorbe, îţi mulţumesc.
Şi adevărate. Pentru că ieşirea e frumoasă, copleşitoare. Cu atât mai mult când au muşcat din tine vânturile, ploile.
Dar uneori chiar şi ele-s mângâietoare:)